Автор Тема: Полный привод на Tribeca  (Прочитано 6109 раз)

Оффлайн mopedos

  • Сообщений: 0
  • JDM 407
    • Просмотр профиля
Ответ: Полный привод на Tribeca
« Ответ #15 : 28 Марта 2008, 21:17 »
Ответ: Полный привод на Tribeca





 Друзья, а не кинете ссылку где описаны модификации субар. Я чего то плохо понимаю, какая у меня  



http://www.subaru-faq.ru/faq/faq.php

Оффлайн mopedos

  • Сообщений: 0
  • JDM 407
    • Просмотр профиля
Ответ: Полный привод на Tribeca
« Ответ #16 : 29 Марта 2008, 14:45 »
Ответ: Полный привод на Tribeca



Good info Originally posted by Paisan on the i-club:



4EAT w/o VTD:

Have the FWD Fuse. It can be used for short distances when the temp tire is in place. I you run it like this on a semi-regular basis you will break your tranny. Power split is 80/20 under normal conditions and can go up to 60/40 during slippage, pre-00 4EAT used speed sensors to detect slippage only, post-00 speed, weight and computer pre-emptively splitting power was established. Uses clutch packs to vary torque. When in "1" the ATF line pressure is increased to max pump as well as the clutch fluid pressure, this will give it a faster reaction time according to the factory manuals. Pre-96 4EAT had an initial split of 90/10.



5MT:

No FWD fuse, cannot disable AWD via fuse or easy means. Center diffy is viscous and will vary power. 50/50 initial split with up to 80/20 and 20/80 under slipping conditions.



XT6 5MT:

Same as 5MT but has manually controlled locking center differential that will lock power in at 50/50 no matter what slippage occurs.



4EAT w/VTD:

No FWD Fuse. This has initial split of 45/55 torque and can vary it up to 80/20 and 20/80 during slippage. Uses planetary gears along with clutch packs to vary torque. Also uses speed sensors, weight sensors and computer pre-emptive torque distribution like the 4EAT.



4EAT w/VDC:

Same as VTD but adds: Yaw sensors and use of brakes to stop slippage of individual wheels.



4EAT w/VTD & Sportshifter:

Same as VTD but adds tiptronic like controls for changing gears.



Оффлайн Bella

  • Сообщений: 0
  • "Ты эту Субару в пример не приводи. За этой Субарой - не любой ЖЫП проедет..." (c) Subaru Impreza 1.5' 07 wagon ЧЕРНАЯ
    • Просмотр профиля
Ответ: Полный привод на Tribeca
« Ответ #17 : 30 Марта 2008, 22:00 »
Ответ: Полный привод на Tribeca





 5MT: No FWD fuse, cannot disable AWD via fuse or easy means. Center diffy is viscous and will vary power. 50/50 initial split with up to 80/20 and 20/80 under slipping conditions.




To Number ONE



"slipping conditions" - это что? в фоновом режиме? или что другое? как оно зависит от нажатия на газ-тормоз?



И вообще все эти "оригиналы" - это перевод с японского? Кто переводчик?



Истинная Библия была написана на арамейском... Ее, кажется, так никто в глаза и не видел...


Оффлайн kvach

  • Сообщений: 0
  • impreza gf8 turbo, bmw 135i
    • Просмотр профиля
Ответ: Полный привод на Tribeca
« Ответ #18 : 31 Марта 2008, 11:55 »
Ответ: Полный привод на Tribeca



slipping conditions это по русски скользко :)


Оффлайн Bella

  • Сообщений: 0
  • "Ты эту Субару в пример не приводи. За этой Субарой - не любой ЖЫП проедет..." (c) Subaru Impreza 1.5' 07 wagon ЧЕРНАЯ
    • Просмотр профиля
Ответ: Полный привод на Tribeca
« Ответ #19 : 31 Марта 2008, 17:38 »
Ответ: Полный привод на Tribeca




2 kvach



да, точно. "спящий" малость по-другому пишется



тогда не очень поняла остальную идею фразы... ладно, пусть будет


Оффлайн Phil

  • Сообщений: 0
  • US Forester 2003 XS
    • Просмотр профиля
Ответ: Полный привод на Tribeca
« Ответ #20 : 31 Марта 2008, 18:22 »
Ответ: Полный привод на Tribeca



5 РКПП. Изначальное разделение 50/50 изменяется с 80/20 и до 20/80 при соответствующих условиях скольжения.   



Т.е. 50 на 50 - это идеальные условия дороги при движении по прямой. В остальных случаях в действие вступает дифференциал, который распределяет момент с 80 на 20 до 20 на 80.